4/22/2013

肉酸野


粵語有一個詞「肉酸」,好鬼傳神,佢比「核突」程度輕d曖昧d,又比「礙眼」溫柔,再重d就「起雞皮」了——而且見到肉酸野,真的好像有酸酸的感覺……

江記的「飯氣劇場」係逐個人物出書的,最近出到真多MAN了,就是紅黃綠三子,極簡主義式取名,就叫黃色、紅色、綠色。飯氣係四格漫畫,每個角色都有設定,例如黃色係大佬、主角,一般對白都由佢講;紅色係「下把」,往往是襯托黃色或被打;綠色是「花瓶」,無對白,只在一邊面紅、飾演靚仔。早期真多MAN因為行簡約路線而玩concept,被讀者稱為「最有禪味」,一句對白都無的冷幽默。

但正所謂人在江湖(漿糊)身不由己,真多man後走向性別色彩突出的路線:一係就好麻甩到玩腹肌(黃色唔見左「六舊腹肌」,想盡辦法要尋回),一係就去到盡扮女人(全部維持有鬚根)。真多man用來寄託毒男夢想(包括chok下樣就可以呃到女仔),有時當然亦有鹹濕野啦(書中有一則「門」,係要用腦先識笑的)。就好似無線福祿壽玩扮野,其實寄託了一種基層的queer(酷兒,又譯酷異)。所以小小的四格漫畫其實承載性別倒錯,讓我們在衝擊審美標準與性別常識的千奇百怪匯演中,有釋放的快感。

作者江記個腦究竟裝乜,我一直都好好奇。佢設計左咁多咁有concept的人物和情節,卻只想裝入四格漫畫裡面,淨係俾我地笑下?會不會有點覺得龍游淺水呢?哦,所以書中都有中篇〈我老闆係外星人〉。

男性係權威,權威就由制服代表,所以真多man仲會玩埋制服,呢本漫畫《真多man人在漿糊身不由己!》中亦有諷刺香港如今警權過大、警察執法不公的現象,雖然手法實在好幽默溫柔,但由紅黃綠三隻出演,就上左一層「肉酸lens」。個封面用的手法係今日手機apps常見的少女漫畫玫瑰星星(低解像),非常over,所以其實都幾camp。又好似粵語講,「我鍾意食鹹濕野」,亦有人如我,鍾意睇真多man呢尐肉酸野。如果唔係好明我講乜,即管去書店翻一翻啦。

(刪節版刊AM730)

1 comment:

FlyingHorse said...

同呢個有沒有關係?
http://big5.qidian.com/Book/1322204.aspx