8/24/2005

中招了

噢。支持香港電影業。力撐旺角豪華戲院。我今日睇左一套比《阿嫂》更差的戲。支持香港電影業。力撐旺角豪華戲院。咪玩啦,《千杯不醉》你同我講係爾冬陞拍既?明明係谷德昭拍的。唔好呃我啦。支持香港電影業。力撐旺角豪華戲院。好的地方好不過《乾柴烈火》(只是《乾柴烈火》咋),差的地方直追《跑馬地的月光》以至《殘精先生》。支持香港電影業。力撐旺角豪華戲院。《阿嫂》d難受位都只係又哭又笑在個位上面像犯了瘧疾一樣咁典,《千杯不醉》真係睇到滿面怒容想離場——支持香港電影業。力撐旺角豪華戲院。極端仇視大陸投資者,鄙視六十年代理想主義,咁就叫清醒(「千杯不醉」)?支持香港電影業。力撐旺角豪華戲院。多重人格式由流浪王子墮落為男妓,爾冬陞這樣看香港的未來嗎?這樣看他身邊的同行嗎?香港可恃的地道只是一種實際為傷他悶透的清醒嗎?楊千嬅所代表的庶民 /陀地,就真的對資本家(竟真是萬惡的)一無抵抗能力,必須丟人現眼,唯一方法就是等流浪王子回頭?我不相信,我不相信。支持香港電影業。力撐旺角豪華戲院。《千杯不醉》顯示了極端的犬儒主義式虛無乏力,楊千嬅和吳彥祖在擁抱一刻戲就停住,其實是因為,導演看不見未來,也欠缺把握當下的路的方式。在這種時候,怎麼能不支持香港電影業。力撐旺角豪華戲院。

7 comments:

Anonymous said...

我是從一個不再存在於這世界任何維度的link一click就來到這裡的,太不可思議了,這科幻化的詭異之詩。

Anonymous said...

小樺,支持香港電影業!去睇《七劍》啦。

Anonymous said...

小荷,去看吧,支持香港影業!

Anonymous said...

Haven't watched one single Hong Kong movie in cinema for so long already. Can't blame me ga, I am not in HK ma. Only Stephen Chow's movies are on, and months later than in HK anyway.

The latest HK movies I really love are 'Men Suddenly in Black' and 'You Shoot, I Shoot'. Same series, same family ga. Really reflected something. Very HK, very local, very special, very unique. That is HK, what is it? that is, you can speak in Cantonese while your relative replies in Putonghua and Alain Delon talks to you in French while you still respond in Cantonese. Mixed culture is our culture. In my very personal opinions, only movies which don't sell overseas are good HK movies. It means something, so unique that the others can't understand......

This is our identity, cultural identity, HK identiy......

Eric Lui said...

小樺
好多正的香港電影gei~雖然要緬懷。爾先生的電影一向都唔係香港電影的最高水平la。不過你快點睇《忘不了》,痛痛快快哭一場,完成哀悼港片的儀式。

TSW,或鄧小樺 said...

扁桃腺發炎,字都冇力打,yf叔叔就用你的鐵蹄踐踏我吧!七劍我已經看過了,還沒想通,但梁寶在inmedia那邊仗義執言,我覺得很感動。

總之左抱香港電影業,右擁旺角豪華戲院!

gucao said...

小樺,保重身體!聽聞吳彥祖早輪都係扁桃腺發炎,有緣呀你地。